Busfrön

Mitt minsta busfrö har verkligen börjat pladdra nu. Han har länge gått runt och sagt "ulla" och "uda". I dag tändes glödlampan över mitt huvud, han försöker säga sitt namn!! Sötnos. Han har även börjat använda ordet "färdig" flitigt...när han sitter och äter middag så säger han "färdig" och försöker gå ifrån. Även om han knappt har rört maten. Sedan springer han till badrummet och vill sitta på toan. Här kommer också ordet "färdig" innan han har kissat. Det är faktiskt bra att han själv tar initiativ till att gå på toan...

Tjejen ska börja dansa på söndag. Det är något hon verkligen ser fram emot. Jag undrar vilken typ av dans de kommer att köra. Tydligen så får de ju lära sig något för den 13:e maj är det dansuppvisning på Lilla Teatern. Det blir roligt att se! Hon har blivit så stor nu och är jätteduktig på att hjälpa till med att klä på sin lillebror på morgonen. Problemet är att hon inte är så duktig att klä på sig själv och vi är alltid en halvtimme för sen till dagis. Skönt att jag oftast inte har bråttom på morgonen...har varit mycket självstudier på senaste tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0