Den dagen vi får råda..

Jag vet precis vad jag vill göra den dagen vi får pengar över att åka på en liten semester. Jag skulle vilja åka till Orsas björnpark och övernatta på hotell. Barnen skulle ju älska den parken. Tigrar, björnar, vargar...Sedan vore det skönt att bara få komma iväg. Tänka på något annat. Jag får nog spara på den ideén i fyra år till, när jag får jobb och börjar tjäna lite pengar.

Tills dess har vi två tuffa månader framför oss nu. Det blir att vända på slantarna, men det går nog bra. Mannen får ju bara lön för 13 dagar i slutet av den här månaden. Sedan kan vi hoppas på att han får ut semesterpengar nästa månad. Och hoppas, hoppas, hoppas på att det inte dröjer innan hans A-kassa börjar komma. Har lite ångest över hur vi ska göra till sommaren. Jag måste ju fortsätta plugga över sommaren för att få pengar, sedan måste jag jobba och på det hela förväntas vi åka till Norge och jag vill hinna med att umgås med barnen. Blir ingen direkt semester på mig...men det ska jag ta igen den dagen jag är färdigutbildad lärare!! När det gäller sommarpluggandet så har jag hittat två kurser som det lutar åt: Bedömning och Lärare i klassrummet heter de. Det positiva är att de är på distans...

Det största måstet den här sommaren blir ändå att göra någonting åt baksidan. Det funkar inte att ha det som det är. Så snart snön och isen försvinner blir det att fixa grävare och någon som kan få ordning på våtmarkerna. Måste ju även fixa en platta till poolen och något som den evt. gäststugan kan stå på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0