Förkylningar kommer och förkylningar går

Förförra veckan fick grabben falsk krupp. Hostade och hade andningsbesvär natten till fredag, så han fick stanna hemma den fredagen. Det blev lite logistikbesvär...men mannen var så snäll att han stannade hemma så jag kunde gå på en föreläsning. Problemet var att han skulle till tandläkaren på morgonen, men även det löste sig. Barnens farmor var snäll och ställde upp som barnvakt en timme.

När jag kom hem från föreläsningen var grabben forfarande inte bättre, han hade fortfarande krupphosta och svårt att andas, så jag fick ringa vårdcentralen. Där fick han kortison och adrenalin. Det hjälpte lite, han blev iallafall av med krupphostan. Den gick i stället över till vanlig hosta, och den hänger (efter 1 vecka) forfarande kvar. Resultatet av att mannen och farmor hade tagit hand om grabben blev att de också blev förkylda...Näst intill döende :-).

Jag och tjejen har än så länge klarat oss. Vilket är tur, för jag har haft hur mycket som helst att göra i skolväg. Vi jobbar med ett projekt om Kolmården ur ett naturgeografiskt perspektiv. Som om ni undrar något om detta, så är det bara att fråga på! Kan numera allt om spricker och förkastningar och horstar. Har även lärt mig att människan tydligen kom dit under tidigmesopolitan (eller vad det nu hette, jag kallar det för mellanstenålder). Så något har jag iallafall lärt mig.

I dag har iallafall vi varit ute och åkt pulka med barnen. Jättekul. Det ända problemet nu är att tjejen har börjat masa om prinsessdrink...till den måste vi ha: äpple, mandarin, stjärnfrukt, granatäpple, passionsfrukt, blå läsk och äpplejuice. Ingen av oss orkar att åka och handla. Är helt slut efter en timme i pulkabacken...Får väl ladda lite och se om vi orkar åka bort och handla prinsessdrinksingredienser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0