Begravd under 3 km is...

Lagom till grabbens födelsedag, eller rättare sagt, på hans 2-årsdag kom snön. Det var tur för han fick ju bland annat en snowracer!! Perfekt timing. Själv tycker jag det är jättemysigt med snö...det blir så mycket mer att hitta på med barnen ute. Det vill säga att jag får åka pulka igen!! Kul!

Annars börjar det lösa sig med huset och slutbeviset. Kvalitetsansvarige har tydligen skickat in alla papper från hans sida till kommunen och de har varit här och gjort en lägesrapport, så även det dokumentet är klart. Skönt. Men det kostar lite...kommer nog att svida i plånboken. Det är nästan så att vi måste överväga om tjejen ska få gå på dansskola nu i vår. Får se om vi kanske vinner 600 spänn på lotto den här veckan, annats blir det nog att avboka danslektionerna. Vi får heller fortsätta att dansa hemma i köket :-)

Skolan går jättebra. Vi är inne på SO-ämnena nu och till en början var nog geografin min stora fasa. Men nu är jag biten av stenbacillen och tycker det är kul med kontinenternas förflyttningar, vulkaner och förkastningar. Med andra ord så gillar jag naturperspektivet av geografin, lite värre med kulturperspektivet. Men, det kommer väl. Får bara ångest med tanke på att om 10 000 år så är vi begravd under 3 km is igen...och att om 150 miljoner år så ligger Sverige där Sibirien ligger nu. Vet att det är fånigt att tänka så, men det gör jag...

Det som är positivt med att oroa sig över vad som kommer att hända med världen om 10 000 år är att jag inte är så värst orolig för tiden hos tandläkaren om två veckor. För vilken tanke är värst? Mina ättlingars livssituation om 10000 år eller att laga ett hål?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0