Förkyld igen...

Jag är en väderkänslig människa. Har funderat över detta tidigare och kommit fram till en sak som aldrig slår fel. När vädret växlar mellan varmt och kallt...då blir jag förkyld. Ju oftare det växlar, ju mer förkyld blir jag. Är det lite varmare en dag och sen kommer det en längre period med kallt, då blir jag lite småsnorig. Men växlar det varannan dag...då blir jag dyngförkyld. Som nu. Gillar det verkligen inte. För så länge jag har småbarn så kan jag inte bara gå och lägga mig!

På måndag ska jag dessutom till tandläkaren och laga en tand. Det är inget jag ser fram emot. Plus en tenta på torsdag och cirka en miljon texter och böcker och läsa tills dess. Ämnet: Skolans politiska historia och lärares yrkesetik. ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Annars busar barnen på som vanligt. Börjar dock att kännas lite tråkigt att grabben inte vill komma igång med språket än. Är inte orolig, för han var så tidigt ute motoriskt och då vet jag att språket kommer lite senare. Vissa ord kan han:

- Bilen
- Mamma
- Pappa
- Ia (ett försök på att säga Linnéa)
- Anna
- Katten
- Sitta här
- Sitta där
- Titta här
- Titta där
- Bööööööööööööööööö (så låter kossan...)
- Iiiiiiiiiiiaaaaaaaa (åsnan)
- Mao (katten)
- Den
- Elle (välling)
- Ackan (flaskan)
- Grrrrrrrrrrroaaaaaaaaaaarrrr (dinosaurier, lejon, tigrar mm låter så)
- Appappappapp (så säger han innan han gör något busigt, för det brukar vi säga till honom när han busar...)
- Illa (kittla)

Det som förvånar mig är att ordet nej inte förekommer så ofta. Tjejen var tidigt ute med att säga nej...Grabben bara skriker rakt ut och sedan slår han, eller kastar det han har i händerna. Är väl inte så mycket bättre det heller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0