Inte bara förkyld längre...

Nu har jag toppat min irriterande förkylning med en ögoninflammation. Visst är det roligt? Undrar vad som kommer härnäst? Väntar i spänning...

Ska oavsett snart åka och hämta busungarna. Inget jag ser fram emot direkt. Det är trevligt precis när jag kommer in på dagis, då kommer grabben springande och ger mig en kram. Sen hänger han fast runt halsen på mig som en hungrig fästing. Tjejen är inte lika förtjust...hon springer oftast och gömmer sig. Sen blir hon ledsen och vill absolut inte följa med hem. När jag efter mycket om och men får ut ungarna i hallen så börjar nästa mardröm...påklädningen. Det ska på med halsdukar, overaller, mössor, vantar, skor. Tjejen kan klä på sig själv...men det är i snigelfart. Det är så mycket "ska bara, ska bara, vill inte"...Grabben springer iväg och kränger av sig kläderna om jag ska ge tjejen en hjälpande hand. Tjejen klär av sig om jag ska hjälpa grabben. Det hinner komma ett antal föräldrar för att hämta sina barn, få på dem och gå, innan jag kommer mig iväg. Det tar alltid minst 20-30 minuter att få hem kidsen. Förstår ni att det inte är så roligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0