Vill inte

Har ingen arbetslust eller läslust för tillfället. Sonen har smittat mig med sin förkylning, så jag har ont i halsen och i resten av kroppen. Känns som att gå runt i dimma. Men, det går väl över lagom till påsk. Inte blir man gladare över att man ska gå till tandläkaren idag heller. Imorn ska jag och grabben till sjukhuset igen...så då blir det inget gjort. Nej, känner mig rätt så negativ idag.

I lördags åkte jag, mannen och tjejen till IKEA. Mycket trevligt. Grabben fick stanna hemma med sin farmor och busa. Det är väl roligare för honom att få busa hemma än att sitta i en vagn hela dagen. Tjejen var jätteduktig och skötte sig exemplariskt. Vi fixade ny matstol till grabben, förvaringslådor till julpyntet och födelsedagspresent till grabben. Samt presenter som tjejen ska ge till sina kompisar, hon var ju på ett kalas i går och ska på ett till kalas om ett par veckor. Passade utmärkt att det var rea på Toys'r us. Hittade även en jättestor brandbil till grabben (han fick pengar att köpa egen present för i jul) och den blev han så otroligt glad för. Den är väl en meter lång (om inte längre), har en mängd knappar och är radiostyrd. Inga problem för en smart liten grabb. Han fattade nästan direkt hur man kör omkring brandbilen.

De stackars barnen fick en rejäl måndagschock idag. De skulle kliva upp tidigt...Tjejen fick en ny väckarklocka i helgen och hon längtade så efter att få testa den. Men i morse så ringde den, ringde och ringde. Hon sov som en klubbad säl. Klockan hade säkert ringt en kvart innan jag fick gå ner och väcka henne. Det tog åtminstone 20 minuter att få liv i henne...det samma gällde grabben. Jag satt och pratade med honom, puttade på honom, men ingen reaktion. Så trötta....och ändå somnade de rätt skapligt i går (grabben kl 19 och tjejen ca 21). Och jag väckte dem kl 8....De har nog blivit lite för vana vid att sova länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0