Är ett leende för mycket att begära?

Var på apoteket i dag och reagerade direkt på det sura bemötandet jag fick. Tjejen i kassan borde verkligen satsa på en charmkurs. Inte ett leende, inte ens ett "hej" utan ett surt "ja?". Blev lite paff...
 
Som kund förväntar jag mig kanske inte ett strålande humör, men ett lite leende och ett "hej" är väl inte att begära för mycket? Även apoteken har ju konkurrens i dag och det är enkelt att bara gå till ett annat apotek där man åtminstone bli bemött med lite respekt och god service.
 
Om nu någon tror att jag kom in och var sur så har ni fel. Jag var ju jätteglad. Skulle äntligen få medicin mot min hosta. Ok, läkaren hade skrivit ut fel hostmedicin och jag fick ringa och be om hostdämpande i stället för slemlösande, men ändå var jag glad. Inte ens när jag kom tillbaka till apoteket för andra gången fick jag ett leende eller ett "hej igen". Vi bor på en liten ort och jag tror nog inte att det hade varit så många kunder i loppet av en timme att hon hade glömt bort mig... Samma tomma blick och samma irriterade "ja?".
 
Jag har jobbat med kundservice i många år, både som servitris och i kundtjänst, och har lärt mig att lägga undan personliga problem och dåligt humör när jag jobbar. Jobbar man i en servicebransch måste man helt enkelt lära sig hyfs och åtminstone säga "hej" till sina kunder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0