Jädrans hosta

Jag trodde jag skulle klara mig undan sommarförkylningen som jag brukar dra på mig år efter år. Först blev grabben förkyld, sedan började tjejen att hosta och till slut blev mannen förkyld. När den ena efter den andra blev bra igen tänkte jag "Jag klarar mig!!", en tanke jag aldrig skulle ha tänkt...
 
Nu har jag haft en mycket irriterande hosta sedan i söndags. Hostattacker och sömnlösa nätter. Känns som jag lever i en dimmvärld, för man blir så trött av konstant hosta. I dag valde jag äntligen att ringa till vårdcentralen, så snart ligger det ett recept med hostmedicin och väntar på mig.
 
Jag har snott lite av tjejens Cocciliana, men vill inte göra slut på hennes flaska. Därför ringde jag och fick en ny flaska hostmedicin. Tjejen brukar få en riktig envis hosta när hon blir förkyld och fick därför utskriven cocciliana redan som 3-åring bara för att hon skulle få sova på natten. Så det är skönt att ha stående i skåpet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0