Mitt gröna växthus

Mitt älskade växthus börjar återigen att påminna om en liten oas i trädgården. Tomatplanterna växer så det knakar, krukorna med kryddplantor börjar bli härligt gröna och klätterväxterna klättrar och blommar.
 
Jag har satsat på färg och "oaskänsla" i år. Klätterväxter ska få klättra längs väggarna och jag älskar färgerna på blommorna. Hyacinth Bean har blivit min personliga favorit. De är fleråriga, så jag måste tänka till lite när hösten kommer. Hur ska de övervintra? Ett alternativ är att plantera om dem till hösten (nu står de i krukor) och låta dem övervintra ute. Fast jag har fått de märkligaste växter att övervintra i krukor utomhus förut....
 
Det jag har i växthuset nu är paprikor, chili, körsbärstomater, oregano, timjan, basilika, Hyacint Bean, Cardinal Climber, sallader och i dag fick jag prydnadspumpa, chokladmynta och några vilda kort av svärmor. Blir spännande att se hur de kommer att trivas i min oas. Bilder kommer sen.
 
I dag satt vi ute i växthuset och bara andades ut efter dagen. Skönt att bara sitta där och slappa... Så glad för att vi satsade på en bekväm möbelgrupp i växthuset! Ett grönt uterum...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0