Sommaren är här

Det märks att sommaren är här. Klockan 5.30 vaknade jag av att åskan dundrade över hustaket. Trodde att kidsen (som båda låg uppe i grabbens rum) skulle vakna, men icke. Har upptäckt ett fenomen: Mannen har sovmorgon på lördagar, då vaknar grabben klockan 6. Jag har sovmorgon på söndagar och då vaknar grabben klockan 8. I dag var det inget undantag, de sov sig genom åska och ösregn och vaknade strax efter 8.
 
I dag har det varit varmt, riktigt varmt. Jag har inte varit ute och njutit av solen, utan möblerat om inne. Reclinersoffan har kommit ner från övervåningen, allrummet har blivit kontor och vårat sovrum är "bara" ett sovrum nu. Skönt att få ut kontoret till allrummet. Efter dotterns simskola höll jag mig utomhus. Grabben blev hämtad av sin farmor i morse (han tjatade om farmor och hon var snäll och hämtade honom) och stannade hos dem tills jag och tjejen kom hem efter simskolan. Sedan blev det plask och lek med vattenspridaren.
 
Sköna dagar och barnen somnar ovaggade....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0